Stvaranje opisnih kategorija i naziva datoteka za dokumente na vašoj web-lokaciji ne samo da pomaže održavati vašu web-lokaciju bolje organiziranom, nego bi moglo dovesti i do boljeg indeksiranja vaših dokumenata od strane tražilica.
Također može stvoriti jednostavnije, "prilagođenije" URL-ove za one koji ih žele povezati sa svojim sadržajem. Posjetitelje bi mogli prestrašiti iznimno dugi i šifrirani URL-ovi koji sadrže malo prepoznatljivih riječi.
URL-ovi mogu biti zbunjujući i komplicirani. Korisnicima bi moglo biti teško recitirati URL iz memorije ili stvoriti vezu na njega. Također korisnici mogu smatrati da je dio URL-a nepotreban, posebice ako URL prikazuje mnogo neprepoznatljivih parametara. Mogli bi dio izostaviti, rastavljajući vezu. Neki bi se korisnici mogli povezati na vašu stranicu pomoću URL-a te stranice kao tekst sidra. Ako vaš URL sadrži bitne riječi, to korisnicima i tražilicama daje više informacija o stranici nego što bi to činio ID ili čudno nazvani parametar.
Napokon, upamtite da se URL do dokumenta prikazuje kao dio rezultata pretraživanja u Googleu, ispod naslova dokumenta i isječka. Poput naslova i isječka, riječi u URL-u se u rezultatu pretraživanja prikazuju podebljane, ako se pojavljuju u upitu korisnika.
Riječi u URL-u bi se mogle svidjeti korisniku pretraživanja više od broja ID-a kao što je "www.blue-bear.com/article/102125/".
Google je dobar kod indeksiranja svih vrsta URL struktura, čak i ako su sasvim složene, ali može pomoći i ako odvojite vremena da učinite svoje URL-ove što je moguće jednostavnijima za korisnike i tražilice. Neki webmasteri to pokušavaju postići ponovnim pisanjem svojih dinamičnih URL-ova u statičke; dok Googleu ovo ne smeta, htjeli bismo napomenuti da je ovo napredni postupak, koji bi, ako se izvrši na neispravan način, mogao uzrokovati probleme s indeksiranjem vaše web-lokacije. Kako biste saznali više o dobroj URL strukturi, preporučamo stranicu Centra za pomoć za webmastere o stvaranju URL-ova prilagođenih Googleu
Dobre prakse za URL strukturu
- Koristite riječi u URL-ovima - URL-ovi s riječima koje su bitne za sadržaj i strukturu vaše web-lokacije su prilagođeniji posjetiteljima koji je pregledavaju. Posjetitelji ih pamte bolje i mogli bi biti voljniji staviti veze do njih. Izbjegavajte:
- koristiti duge URL-ove s nepotrebnim parametrima i ID-ovima sesija,
- birati generičke nazive stranica poput "page1.html",
- koristiti prekomjerne ključne riječi kao što su "bejzbol-sličice-bejzbol-sličicebejzbol-sličice.htm".
- Stvorite jednostavnu strukturu direktorija - Koristite strukturu direktorija koja dobro organizira vaš sadržaj i za koju je posjetiteljima lako da se snađu gdje se nalaze na vašoj web-lokaciji. Pokušajte koristiti svoju strukturu direktorija da naznačite vrstu sadržaja koji se nalazi na URL-u. Izbjegavajte:
- duboko ugnježđivati poddirektorije poput ".../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/ page.html",
- koristiti nazive direktorija koji nemaju veze sa sadržajem u njima.
- Osigurajte jednu verziju URL-a koja dosiže dokument - Kako biste spriječili korisnike da se povezuju na jednu verziju URL-a, dok se drugi povezuju na drugu verziju (ovo bi moglo podijeliti status tog sadržaja između URL-ova), usredotočite se da koristite i upućujete na jedan URL u strukturi i interno povezujete stranice. Ako otkrijete da ljudi pristupaju istom sadržaju putem više URL-ova, dobro je rješenje postaviti 301 preusmjeravanje s nepreferiranih URL-ova na dominantan URL. Izbjegavajte:
- da stranice s poddomena i korijenskog direktorija (npr. "domain.com/page.htm" i "sub.domain.com/page.htm") pristupaju istom sadržaju,
- miješati www. i ne-www. verzije URL-ova u svojoj internoj strukturi povezivanja,
- koristiti velika slova na čudnim mjestima u URL-ovima (mnogo korisnika očekuje URL-ove napisane malim slovima i bolje ih pamte).