Navigacija web-lokacije je važna jer pomaže posjetiteljima da brzo pronađu sadržaj koji žele. Također može tražilicama pomoći razumjeti za koji sadržaj webmaster smatra da je važan.
Iako se Googleovi rezultati pretraživanja daju na razini stranice, Google također voli imati osjećaj koju ulogu stranica igra u čitavoj web-lokaciji. Sve web-lokacije imaju početnu ili "osnovnu" stranicu, koja je obično najposjećenija stranica weblokacije i početno mjesto navigacije za mnogo posjetitelja. Ako vaša web-lokacija ima više od nekoliko stranica, trebali biste razmišljati o tome kako će posjetitelji ići od općenite stranice (vaše osnovne stranice) do stranice koja sadrži specifičniji sadržaj.
Imate li dovoljno stranica oko određene teme da bi imalo smisla kreirati stranicu koja opisuje te srodne stranice (npr. osnovna stranica -> popis srodnih tema -> određena tema)? Imate li stotine različitih proizvoda koje treba klasificirati pod više stranica kategorija i podkategorija?
sitemap (malim slovima) je jednostavna stranica na vašoj web-lokaciji koja prikazuje strukturu vaše web-lokacije te obično sadrži hijerarhijski popis stranica na web-lokaciji. Posjetitelji mogu posjećivati ovu stranicu, ako ne mogu pronaći stranice na vašoj web-lokaciji. Dok će tražilice isto posjetiti ovu stranicu kako bi dobro indeksirale stranice na vašoj web-lokaciji, ona je prvenstveno namijenjena ljudima.
Datoteka XML Sitemap (velikim slovom), koju možete poslati putem Googleovih Alata za webmastere, olakšava Googleu da otkrije stranice vaše web-lokacije. Korištenje datoteke Sitemap također je način (iako ne zajamčen) da kažete Googleu koju biste verziju URL-a preferirali kao kanonsku (npr. https://blue-bear.hr/ ili https://www.blue-bear.hr/; više na koja je preferirana domena). Google je pomogao stvoriti dostupnu skriptu Generator Sitemapa koja vam pomaže stvoriti datoteku Sitemap za vašu web-lokaciju. Kako biste saznali više o Sitemapovima, Centar za pomoć za webmastere daje koristan vodič za datoteke Sitemap.
Dobre prakse za navigaciju po web-lokaciji
- Stvorite hijerarhiju koja prirodno teče - Olakšajte maksimalno korisnicima da idu od općeg sadržaja do specifičnijeg sadržaja koji žele na vašoj web-lokaciji. Dodajte navigacijske stranice kad one imaju smisla i učinkovito ih ugradite u svoju internu strukturu veza. Izbjegavajte:
- stvarati složene mreže navigacijskih veza, npr. povezivanje svake stranice na web-lokaciji na svaku drugu stranicu,
- pretjerati u raščlanjivanju svog sadržaja (tako da treba dvadeset klikova da se dođe do dubljeg sadržaja).
- Koristite uglavnom tekst za navigaciju - Upravljanje većim dijelom navigacije od stranice do stranice na vašoj web-lokaciji putem tekstualnih veza olakšava tražilicama da indeksiraju i razumiju vašu web-lokaciju. Mnogo korisnika također preferira ovaj pristup između drugih, posebice na nekim uređajima koji ne podržavaju Flash ili JavaScript. Izbjegavajte:
- u potpunosti temeljiti navigaciju na padajućim izbornicima, slikama ili animacijama (mnogo, ali ne sve, tražilice mogu otkriti takve veze na weblokaciji, ali ako korisnik može doći do svih stranica na web-lokaciji putem običnih tekstualnih veza, ovo će poboljšati pristupačnost vaše web-lokacije; više na kako se Google nosi s netekstualnim datotekama).
- Koristite "navigacijske strelice" - Navigacijske strelice su niz internih veza na vrhu ili dnu stranice koje omogućuju posjetiteljima da brzo navigiraju natrag na prethodni odjeljak osnovne stranice. Mnogo navigacijskih strelica ima najopćenitiju stranicu (obično osnovnu stranicu) kao prvu vezu, slijeva, te navode specifičnije odjeljke zdesna.
- Stavite HTML sitemap stranicu na svoju web-lokaciju, te koristite XML datoteku Sitemapa - Jednostavna sitemap stranica s vezama do svih stranica ili najvažnijih stranica (ako ih imate stotine ili tisuće) može biti korisna na vašoj web-lokaciji. Stvaranje XML datoteke Sitemap za vašu web-lokaciju pomaže osigurati da tražilice otkriju stranice na vašoj web-lokaciji. Izbjegavajte:
- dopustiti da HTML sitemap stranica zastari s netočnim vezama,
- stvarati HTML sitemap koji jednostavno navodi stranice, a da ih ne organizira, na primjer, po temama.
- Razmotrite što se događa kad korisnik ukloni dio vašeg URL-a - Neki korisnici mogu navigirati po vašoj web-lokaciji na čudne načine i trebate očekivati da će se ovo dogoditi. Na primjer, umjesto da koristi navigacijske strelice na stranici, korisnik može izostaviti dio URL-a u nadi da će pronaći općenitiji sadržaj. Oni mogu posjećivati https://www.blue-bear.hr/blog/2020/SEO.htm, ali potom unijeti httsp://www.blue-bear.hr/blog/2020/ u adresnu traku preglednika, vjerujući da će ovo prikazati sve novosti za iz 2020. Je li vaša web-lokacija pripremljena da prikazuje sadržaj u ovoj situaciji ili će korisniku dati 404 (pogrešku "stranica nije pronađena")? A što je pomicanjem prema gornjem direktoriju na http://www.blue-bear.hr/blog/?
- Imajte korisnu 404 stranicu - Korisnici će povremeno doći do stranice koja ne postoji na vašoj web-lokaciji, bilo tako što će slijediti prekinutu vezu ili upisivanjem krivog URL-a. Imati prilagođenu 404 stranicu koja ljubazno vodi korisnike natrag na stranicu na vašoj weblokaciji koja funkcionira može uvelike unaprijediti doživljaj korisnika. Vaša 404 stranica bi vjerojatno trebala imati vezu natrag na osnovnu stranicu i mogla bi također davati veze na popularan ili srodni sadržaj na vašoj web-lokaciji. Google osigurava 404 widget koji možete ugraditi u svoju 404 da je automatski popuni s korisnim značajkama. Možete također koristiti Google Alate za webmastere kako biste pronašli izvore URL-ova koji uzrokuju pogreške "nije pronađeno". Izbjegavajte:
- dopustiti svojim 404 stranica da budu indeksirane u tražilicama (provjerite je li vaš web-poslužitelj konfiguriran za prikazivanje 404 HTTP statusnog koda kad se traže stranice koje ne postoje),
- dati samo nejasnu poruku poput "Nije pronađena", "404", ili uopće 404 stranice,
- koristiti dizajn za svoje 404 stranice koji nije konzistentan s ostatkom vaše weblokacije.