AIDA, poznata marketinška kratica - naravno, opet s engleskog govornog područja: Attention (pozornost), Interest (interes), Desire (želja) i Action (akcija).
Ovdje se u biti radi o djelovanju proizvoda (brenda) i prodavača na potrošače, putem raznih psiholoških metoda. Nije tajna da ozbiljne kompanije već desetljećima proučavaju psihologiju kupaca i na osnovu njihovog ponašanja definiraju proizvode: od ambalaže i pakiranja do smještaja na policama.
Na samom početku je važno kod kupca izazvati Pozornost da uopće obrati pažnju na vaš proizvod: tu su različite metode, od reklame do pakiranja, a za koju ćete se odlučiti ovisi o proizvodu, ali i o konkurenciji. Naravno, pozornost može izazvati i prodavač: npr. galamom, upadljivom odjećom itd. Nakon što je potencijalni kupac obratio pozornost, sljedeće što morate učiniti je izazvati njegov Interes, odnosno zainteresirati ga: da proizvod vidi izbliza, uzme ga u ruke, pa čak i da ga proba. Nakon što ste ga zainteresirali, u kupcu morate pobuditi Želju za posjedovanjem vašeg proizvoda. Kako ćete to učiniti, također ovisi o proizvodu, ali i o ciljanoj grupi željenih kupaca. Sve tri točke mogu pasti u vodu ukoliko ne pobudite u kupcu Akciju tj. želju za djelovanjem, odnosno želju za kupnjom (plaćanjem). Važno je znati da se svaki kupac uglavnom u svim ovim fazama "premišlja" i razmatra sve opcije (što ako to kupim, da li mi to treba, koliko košta drugdje, itd), odnosno da prodajni proces može zapeti u svakoj od ovih faza.
Kvalitetna psihološka priprema trgovca i komercijalista je izuzetno važna, a AIDA princip odnosi se na sve tipove prodaje (uključivši i veleprodaju).