Meta oznaka opisa stranice Googleu i drugim tražilicama daje sažetak onoga o čemu je riječ na stranici. Dok naslov stranice može biti nekoliko riječi ili fraza, meta oznaka opisa stranice može biti rečenica ili dvije, odnosno kratak odlomak.
Google Alati za webmastere daju praktičan odjeljak o analizi sadržaja koji će vam reći o meta oznakama opisa koje su prekratke, preduge ili koje se ponavljaju previše puta (iste se informacije prikazuju i u oznakama).
Poput oznake, meta oznaka opisa stavlja se između oznakev ašeg HTML dokumenta.
Meta oznake opisa su važne, jer bi ih Google mogao koristiti kao isječke za vaše stranice. Napominjemo da kažemo "mogao", jer Google može koristiti bitan odjeljak vidljivog teksta vaše stranice ako se on dobro podudara s upitom korisnika. Umjesto toga, Google bi mogao koristiti opis vaše web-lokacije u Projektu otvorenog direktorija, ako je vaša web-lokacija tamo navedena (saznajte kako spriječiti tražilice da prikazuju podatke iz POD-a).
Dodavanje meta oznaka opisa svakoj stranici uvijek je dobra praksa u slučaju da Google ne može pronaći dobar izbor teksta za korištenje u isječku. Blog središnjeg mjesta za webmastere ima informativnu poruku o unaprjeđenju isječaka s boljim meta oznakama opisa.
Isječci se u rezultatima pretraživanja pojavljuju ispod naslova stranice i iznad URL-a stranice.
Riječi u isječku su podebljane ako se pojavljuju u upitu korisnika. Ovo korisniku daje ideju o tome odgovara li sadržaj na stranici onome što ona ili ona traži.
Dobre prakse za meta oznake opisa:
- Precizno sumirajte sadržaj stranice - Napišite opis koji bi informirao i zainteresirao korisnike ako bi vašu meta oznaku opisa vidjeli kao isječak u rezultatu pretraživanja. Izbjegavajte:
- pisati meta oznaku opisa koja nema veze sa sadržajem na stranici
- koristiti generičke opise poput "Ovo je web-stranica" ili "Stranica o bejzbolskim sličicama"
- u opis stavljati samo ključne riječi
- kopirati i lijepiti čitav sadržaj dokumenta o meta oznaku opisa
- Koristite jedinstvene opise za svaku stranicu - Različita meta oznaka opisa za svaku stranicu pomaže korisnicima i Googleu, posebice u pretraživanjima u kojima korisnici mogu dovesti višestruke stranice na vašu domenu (npr. pretraživanja koja koriste web-lokacija: operator). Ako vaša web-lokacija ima tisuće ili čak milijune stranica, ručno sastavljati meta oznake opisa vjerojatno nije ostvarivo. U tom biste slučaju mogli automatski generirati meta oznake opisa na temelju sadržaja svake stranice. Izbjegavajte:
- koristiti jednu meta oznaku opisa za sve stranice svoje web-lokacije ili veliku skupinu stranica.