Ciljana skupina je specifična grupa ljudi s određenim demografskim, psihografskim karakteristikama kojoj je namijenjena određena marketinška kampanja, proizvod ili usluga. Odabir ciljane skupine ključan je korak u svakom uspješnom poslovanju, posebno u online svijetu gdje je konkurencija velika. Ako ne znate tko je vaš idealan kupac, teško ćete uspješno prodati svoje proizvode ili usluge.
Pri odabiru ciljane skupine, potrebna je analiza
Kako bi kvalitetno definirali ciljanu skupinu potrebno je temeljito analizirati proizvod ili uslugu koja je u ponudi. Pitanja koja se često postavljaju:
- Koje probleme određeni proizvod ili usluga rješava?
- Koje ključne prednosti proizvod ili usluga ima?
- Po čemu se proizvod ili usluga razlikuje od sličnog proizvoda ili usluge konkurencije?
Odgovori koji se dobiju na ova pitanja pomoći će identificirati karakteristike i potrebe ljudi koji će najvjerojatnije biti zainteresirani za ponudu.
Demografske karakteristike ciljanje skupine
Demografske karakteristike su podaci koji opisuju ciljanu skupinu, to uključuje dob, spol, prihod, obrazovanje, zanimanje i lokaciju. Demografske karakteristike čine osnovu svake ciljanje skupine.
- Dob: Koji je raspon godina potencijalnih kupaca?
- Spol: Je li proizvod namijenjen muškarcima, ženama ili oboma?
- Lokacija: Gdje se nalaze potencijalni kupci? Jesu li to lokalni, nacionalni ili međunarodni korisnici?
- Prihod: Koliki je prosječni prihod idealnog kupca?
- Obrazovanje: Koji je stupanj obrazovanja potencijalnih kupaca?
Psihografske karakteristike ciljane skupine
Psihografske karakteristike pružaju dublji uvid u osobnosti, vrijednosti, stavove, interese i stil života ciljane skupine.
- Životni stil: Kako potencijalni kupci provode slobodno vrijeme? Koji su njihovi hobiji i interesi?
- Vrijednosti: Koje vrijednosti su važne ciljanoj skupini?
- Stavovi: Koji su stavovi i mišljenja potencijalnih kupaca o različitim temama koje se tiču vašeg proizvoda ili usluge?
Analiza konkurencije pri kreiranju ciljane skupine
Proučavanje konkurencije može vam pružiti dragocjene uvide. Posjetite web stranice konkurenata, pregledajte njihove društvene mreže i marketinške kampanje.
- Tko su njihovi ciljani kupci?
- Koje marketinške strategije koriste?
- Kako se njihovi proizvodi ili usluge razlikuju od vaših?
Korištenje analitičkih alata
Korištenje analitičkih alata može vam pomoći prikupiti podatke o posjetiteljima vaše web stranice i njihovom ponašanju
- Google Analytics: Omogućuje vam praćenje posjetitelja vaše web stranice, njihove demografske karakteristike, interese i ponašanje na stranici.
- Facebook Insights: Pruža detaljne informacije o publici koja prati vašu Facebook stranicu, uključujući demografske podatke i interese.
- Instagram Insights: Nudi slične podatke za vaš Instagram profil.
Kreiranje “buyer persone”
Buyer persona je imaginarni prikaz vašeg idealnog kupca temeljen na istraživanju i podacima. Kreiranje buyer persone može vam pomoći bolje razumjeti potrebe, motivacije i ponašanje vaših kupaca. Kako kreirati buyer personu:
- Dajte svojoj personi ime i demografske podatke (dob, spol, obrazovanje, posao).
- Opisujte njezine ciljeve i izazove.
- Identificirajte gdje provodi vrijeme online (društvene mreže, forumi, blogovi).
- Razmotrite kako vaš proizvod ili usluga može pomoći u rješavanju njezinih problema.
Razumijevanje ciljane skupine
Jedan od najboljih načina za razumijevanje vaše ciljane skupine je izravno komuniciranje s njima. Poticajte povratne informacije putem anketa, recenzija i komentara na društvenim mrežama.
- Online ankete: Koristite alate poput SurveyMonkey ili Google Forms za kreiranje anketa koje možete poslati svojoj publici.
- Intervjui: Razgovarajte s vašim trenutnim kupcima kako biste saznali više o njihovim potrebama i iskustvima.
- Recenzije: Pratite recenzije vaših proizvoda ili usluga na različitim platformama.
Testiranje i Ponavljanje ciljane skupine
Ciljana skupina se može mijenjati s vremenom, stoga je važno redovito testirati i prilagođavati svoje strategije. Koristite A/B testiranje za različite marketinške kampanje kako biste vidjeli što najbolje funkcionira. Pratite rezultate i prilagođavajte svoje taktike prema potrebama i reakcijama vaše publike.
Ako i Vama treba pomoć u oglašavanju na društvenim mrežama ili određivanju ciljane skupine, obratite nam se s povjerenjem klikom OVDJE!